wanneer zijn je ogen verpest?

je hoort vaak mensen zeggen: ik wil mijn ogen niet met goedkope lenzen verpesten, wanneer zijn je ogen echt verpest. en zijn ze eigenlijk al verpest als je een bril nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.4K

Antwoorden (3)

Het is belangrijk dat lenzen goed bij je ogen passen cq goed aangemeten zijn. De prijs is dan minder belangrijk.

Bijziendheid of verziendheid is aangeboren of ontstaat in de loop der jaren, waarbij van "verpesten" geen sprake is, je kunt er nl. weinig aan doen.

Bij problemen is het zaaks tijdig een professional in te schakelen, zoals gekwalificeerd opticien, huis- of oogarts, afhankelijk van de aard van de oogproblemen. Doe je dat niet, dan "verpest" je inderdaad je ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees dit maar eens: www.ooglasertrefpunt.nl/
als je naar een goede opticien of oogarts gaat, kun je je ogen bijna niet verpesten door het dragen van lenzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het dragen van goedkope lenzen kan je je ogen 'schuren', waardoor je definitieve schade aanbrengt. Op zich kan een tijdje goedkope lenzen dragen geen kwaad, als je het maar eens in de zoveel tijd laat controleren bij een echte opticien. Mocht je beginnende problemen krijgen ben je meestal (let wel, meestal) wel op tijd als je dan over gaat op duurdere lenzen. Maar persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Ogen zijn onbetaalbaar en waarom zou je daarop besparen..