Bij de opticien geweest en kreeg te horen dat lenzen er alleen per maand zijn. Zie toelichting

De lenzen gaan dus 1 mnd mee,en dan krijg je weer nieuwe voor 1mnd. Vind dit erg vreemd klinken,iemand er ervaring mee ? En wat kost dit dan ongeveer per maand? Thanx!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maandlenzen worden idd het meest gebruikt. Maar ik raad je aan om even naar Pearl te gaan: daar hebben ze dag/14 daagse/maandelijkse lenzen in verschillende prijscategoriën.
Ik zelf heb zachte maandlenzen en betaal zo'n 20 euro per maand..

Antwoorden (5)

Je hebt diverse soorten lenzen, jaar, mnd en dag lenzen. De tijd staat voor hoelang ze mee kunnen. De dag lenzen zijn dunner, de jaar lenzen dikker. Prijzen zijn per soort verschilend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijzen verschillen per opticien,maar er zijn ook lenzen die langer mee gaan dan een maand dus ik zou eens verder gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vroeger maand lenzen dat vond ik altijd wel makkelijk! Dan krijg je voor een half jaar en na een maand kan je hem weer weggooien. Ideaal! Nu heb ik harde lenzen en die gaan 5 jaar mee. Dat is helemaal lekker, want dan hoef je er ook nog nauwelijks aan te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İk draag zelf ook lenzen op sterkte met een sterkte. Bij ons hier in Rotterdam kost het €24 per paar, en die gaan bij mij 3 a 4maanden mee.. Kleurloze lenzen met sterkte, kosten €16..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoelde op sterkte met een kleurtje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwou ook n kleurtje maar ging nt,omdat k sterkte en lees in 1 heb. En lees is niet in lenzen-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, ok.. Ja, kan kloppen. Ik heb hier geen informatie over.
Er zijn verschillende soorten lenzen: harde- en zachte lenzen. Je hebt lenzen die je om de dag vernieuwd, lenzen die je om de maand vernieuwd en lenzen die je op het jaar vernieuwd.
Ik heb zelf al enkele jaren zachte maandlenzen en het bevalt mij prima! Het nadeel van daglenzen is dat ze extreem dun zijn (ze zijn daardoor moeilijk(er) in- en uit te doen). Jaarlenzen zijn weer dikker (zelfde problemen).
Daarom gebruikt bijna iedereen (met lenzen) zachte maandlenzen; deze zitten het fijnst; je draagt ze overdag en doet ze 's nachts uit.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je krijgt om het half jaar 6 paar lenzen mee.