Overgevoeligheid ogen?

Beste lezers. Ik heb al een gedurende tijd last van mijn ogen. Ik ben erg moe en ik kan niet tegen 'teveel' licht of een bepaalde type licht o.a. Kunstlicht. Zonlicht is geen probleem. Voor mij is het nog onduidelijk wat het is, maar zover ik mee maak heb ik erg weinig energie (moe), soms hoofdpijn, zware druk in mijn hoofd, waterige ogen, gevoel van wegvallen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat ik misschien geen avondmens ben of iets anders? Mijn ogen zijn zelf gewoon goed qua sterkte. Had ze laatst nog gemeten bij de opticien. Gaarne jullie reacties. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk heb je staar op je ogen.Dit kun je laten controleren bij een oogarts en die kan je daaraan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zal toch bij een oogmeting bij de opticien zeker opvallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat moeten ze met speciale apparatuur doen en die heeft alleen de oogarts
toch bedankt voor je min
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die min was niet van mij hoor!, een plusje voor compensatie dan maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ty
Kan van alles betekenen... Tipje: raadpleeg je huisarts of een opticien en ga dit niet op het internet proberen uit te zoeken.

Heb zelf ook (te lang) met iets dergelijks rondgelopen, later kreeg ik oogdruppels voorgeschreven die de druk deden verminderen: appeltje eitje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn muziekdocent had dit ook en dit kwam door haar MS...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me toch echt een gevalletje huisarts/specialist denk niet dat de 'dokters' hier er een goed antwoord op kunnen geven.

Maak morgen een afspraak en ga even langs! Lijkt me veiliger dan hier je antwoord zoeken.