Snachts slecht zien!

Sinds een paar maanden heb ik snachts last van mijn oog. Het is niet elke nacht maar wel vaak. Als ik naar bed ga en het is donker zie ik opeens niks meer met mijn linker oog. Als ik dan het licht weer aan doe zie ik alles weer! Ik vind het erg vervelend en irriteer me eraan. Ik slaap een stuk slechter! Wat zou de reden kunnen zijn? En kan ik er iets aan doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (4)

Ben je erg moe? Ik heb hetzelfde, maar dan met beide ogen, als ik erg moe ben. Het begint bij mij met wazig zien, ook als het nog licht is. Als de gordijnen dicht gaan zie ik meteen niets meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben best wel moe! Slaap de laatste tijd te weinig! Is er een manier waardoor het bij jou minder word? En heb je er vaak last van ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb er erg vaak last van. Door mijn 'omstandigheden' ben ik erg snel moe. Het enige dat help is rusig aan doen, geen prikkelingen meer, goed uitrusten.
Log niet aan je oog maar aan het licht ;) donker is donker

Nee waarschijnlijk is het verbeelding doe is wat testjes door bijvoorbeeld naar de wekerradio te kijken mischien ben je wel nachtblind dat zijn best veel mensen sommige mensen dragen in het donker in de auto een bril
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker niet mijn verbeelding, want met mijn andere oog zie ik wel gewoon redelijk in het donker! En merk gewoon dat er voor die andere en zwarte plek zit. Zodra er wat licht is zie ik alles weer
Mocht je de straat / weg opgaan. Neem dan een bril met gele glazen. Hierdoor kun je beter kijken en ook helpt dit bij regen of. Mist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan nachtblindheid zijn.
Deze aandoening kan je krijgen door een tekort aan vit.A.
Spreek er over met je huisarts.