Kan ik mijn ogen laten lazeren, als ik een sterk cilindrische bril heb?

Ik heb een sterk cilindrische bril, zou het mogelijk zijn om me ogen dat te lazeren?
Als dat niet zou kunnen, zouden lenzen dan wel kunnen?

Toegevoegd na 1 minuut:
De cilindrische waardes weet ik zo snel niet meer.
Ik zie ook slecht in de verte, ik heb -5 ong. bij beide ogen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Antwoorden (3)

Ik denk dat je er goed aan doet je te laten voorlichten bij een speciale ooglaserkliniek. Wij kunnen van hieruit niet beoordelen of jouw ogen geschikt zijn om te laseren. Hier hhet adres van een van de vele mogelijkheden die er zijn, met ervaringen van mensen die hun ogen hebben laten laseren:
www.ooglasertrefpunt.nl/ogen-laseren/ogen-laseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon een afspraak maken. Dan doen ze eerst goed onderzoek. Zo is niet te bepalen of jij wel of niet in aanmerking komt. Is ook afhankelijk van bijvoorbeeld de dikte van je hoornvlies en je oogdruk. Ik heb mijn ogen (-5 en cilinder van -1,5) 5 jaar geleden voor het eerst laten laseren met lasik methode. Helaas werd het zicht steeds weer slechter, waardoor ik december jl opnieuw behandeld ben met de lasek methode ditmaal. M'n cilinder was terug, evenals een sterkte van -1 in beide ogen. Het effect is dus niet altijd voor altijd. Het oog is een levend en voortdurend veranderend orgaan. Het is dus ook niet zeker dat mijn zicht na deze behandeling goed blijft. Een leesbril als ik 40 ben, daar kan ik sowieso niet onderuit. Het is echt super fijn om goed te zien zonder hulpmiddelen, maar het is zeker niet zonder risico's. Ik zou je alleen wel adviseren je erg goed te laten onderzoeken, adviseren en wellicht een second opinion bij een tweede kliniek aan te vragen. Ik mag geen reclame maken, dus kan je niet laten weten waar ik geweest ben, maar ze hebben vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, den haag en Eindhoven! Ze geven levenslange garantie, zodoende was mijn herbehandeling gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kunnen ze die lasermachine zo instellen dat ie rekening houdt met de cilindrische kromming.

Lenzen bestaan ook voor cilindrische ogen. Ze passen dan een truukje toe: de lenzen worden aan de onderkant iets zwaarder gemaakt zodat ze zich vanzelf in de juiste richting draaien nadat je ze ingedaan hebt. Geniaal, maar je moet er maar op komen.