Wanneer kan ik het best een magnesium pil innemen tegen kramp?

Ik heb enorme last van kramp in de kuit tijdens voetbal. Wanneer kan ik de pil het best innemen voor dat ik zaterdagmiddag ga voetballen? Vrijdagavond of beter de ochtend het voetballen?

Alvast bedankt

2 jaar geleden
2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Magnesium is geen wondermiddel.
Drink je wel genoeg water? Probeer eens wat meer zout.
tinus1969
2 jaar geleden
Als je serieus denkt dat je magnesium tekort hebt zou ik het dagelijks slikken en niet alleen bij sportwedstrijden.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Het is geen medicijn. Magnesium is gewoon een stofje dat je lichaam nodig heeft dus gaat niet zozeer om het moment van inname maar meer dat je het regelmatig neemt. Kramp kan allerlei oorzaken hebben.

Antwoorden (1)

Mijn antwoord gaat ervan uit dat de vraag niet over een door een arts voorgeschreven medicijn gaat, maar dat jij het hebt over een magnesiumsupplement.

In de bijsluiter van zo'n supplement staat dat het is aanbevolen om voor het slapen gaan één dosering met water in te nemen en de volgende dag hooguit nog twee keer één dosering te nemen. Eventueel kan je dat nog een paar dagen vervolgen met één onderhoudsdosering per dag. Dat geschiedt bij voorkeur na een maaltijd.

Neem altijd contact op met jouw huisarts als je vermoed een medisch probleem te hebben! De samensteller, producent en leverancier van het supplement kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.
Amadea