Is het erg dat er minder dan 4 uur tussen 2 paractemol zat?

Ik heb ergens tussen 1 en 3 een paracetamol gehad (heel dom maar ik kan me niet meer precies herinneren wanneer, maar vgm zeker wel een tijdje voor 3 uur) en ik heb er nu net (half 6) ook weer eentje gehad. De kans is dus aanwezig dat daar geen 4 uur tussen zat. Is dit heel erg?

2 jaar geleden
2K
tinus1969
2 jaar geleden
Naast die 4 uur speelt vooral het aantal per dag een rol.
Pieterke
2 jaar geleden
Waarschijnlijk merk je er niets van maar in het vervolg beter op de tijd letten.
Vooral het aantal per dag speelt een rol.

Antwoorden (2)

tussen erg en niet erg zit een heel groot veld van beetje erg.
Er moet minimaal 4 uur tussen zitten volgens voorschrift van de fabrikant. Als je daarvan afwijkt neem je een risico. Als dat 1 keer gebeurt zal de kans klein zijn dat er iets mis gaat met je. Als je dat altijd doet dan is de kans op problemen groot.
2 jaar geleden
Het is natuurlijk altijd beter de aanwijzingen van pijnstillers goed op te volgen. Er is echter in dit geval een hele duidelijke reden waarom dit niet erg is. In een aantal gevallen wordt aangeraden om per keer 2 paracetamols in te nemen, en dat maximaal 4x per dag.
Voor de pijnstilling is het beter de 2 tegelijk te nemen, en dan inderdaad 6 uur niks, maar het zou dus zelfs geen kwaad moeten kunnen als je er één neemt en een uur later weer één (zolang je niet elk uur een pil erbij slikt). Je lijf zou (als je geen kind bent) 2 pillen tegelijk aan moeten kunnen.