In ieder geval bij DSW (Methylfenidaat Retard van Regenboog Apotheek).
In het verleden zijn er tevergeefs processen gevoerd om alle toedieningsvormen met langzame afgifte via de basisverzekering volledig vergoed te krijgen.
Methylfenidaat met langzame afgifte wordt in Nederland via de basisverzekering vergoed, maar kent via het GVS een hoge eigen bijdrage. De door de beoordelende instantie gegeven reden is, dat deze vorm geen therapeutische meerwaarde zou bieden ten opzichte van de kortwerkende vorm. Een uitzondering hierop is Methylfenidaat Retard van Regenboog Apotheek. Dit preparaat wordt vooralsnog door de meeste verzekeraars volgens Wikipedia wél vanuit de basisverzekering vergoed. Check dit dus bij de zorgverzekeraar.

DSW – Regenboog Apotheek
Wel dient u, indien u een nieuwe gebruiker bent van de apotheekbereide ADHD-medicatie van Regenboog Apotheek, een vergoedingsaanvraag in te dienen bij DSW. DSW beoordeelt deze en u ontvangt (indien akkoord) een machtiging voor de vergoeding van de medicatie. De machtiging hoeft per jaar maar eenmaal aangevraagd te worden.
Machtiging DSW
In de machtiging die u bij DSW indient moet staan:
• Gegevens van de verzekerde
• Gegevens van de behandelaar
• Welke ADHD-medicatie u gebruikt heeft (bijv. Ritalin of Tentin)
• Waarom u gestopt bent met dit middel (bijv. teveel bijwerkingen)
• Welk middel u gaat gebruiken (bijv. methylfenidaat retard of dexamfetamine retard)

Deze aanvraag kan ingestuurd worden naar info@dsw.nl
SimonV
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Voor vergoeding kom je pas in aanmerking als je je eigen bijdrage hebt verbruikt eerder niet @SimonV
SimonV
2 jaar geleden
Dat lijkt me een open deur...
ronron1212
2 jaar geleden
Voor veel mensen niet @SimonV die denken dat medicijnen daar niet onder vallen.