Kan het kwaad als je teveel hoestdrank neemt?

Omdat ik 3 dagen achterelkaar mezelf aan het kapot hoesten was, vondt mijn vader het een goed idee om mij 20ml te laten drinken in plaats van 10ml.

Ik ben 14
Hoest drank is 'Bisolvon bij vastzittende hoest door taai slijm'
Het bevat ook broomhexinehydrochloride.

Ga ik de pijp uit?

2 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (2)

De pijp ga je niet uit,neem contact op met je arts...
Je, kan wel bijwerkingen krijgen:
Behalve het gewenste effect kan dit medicijn bijwerkingen geven.

De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende:

Zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen)
Maagklachten, misselijkheid, braken, diarree en pijn in de bovenbuik

Zweten

Duizeligheid en hoofdpijn

Overgevoeligheid voor dit middel. Dit merkt u aan huiduitslag, jeuk en galbulten.

Ernstige benauwdheid

Neem contact op met uw apotheker of arts als u te veel last heeft van deze of andere bijwerkingen waar u zich zorgen over maakt.
fremar
2 jaar geleden
Abcde
2 jaar geleden
Het is niet waarschijnlijk dat je symptomen krijgt, krijg je die wel, neem dan contact op je huisarts. https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/bijsluiters/h10849.pdf
Bijwerkingen zijn mogelijk bij de normale hoeveelheid en bij een te grote hoeveelheid inname. Je geeft hiermee geen antwoord op de hoofdvraag.
Volgens de bijsluiter, die bij deze hoestdrank wordt geleverd, is het niet waarschijnlijk dat er symptomen zullen optreden als je een keer te veel van dit geneesmiddel neemt. Maar mocht dat wel zo zijn, dan moet je contact opnemen met je huisarts.