Wat zijn de beste anti stress middelen?

Ik heb momenteel een rotperiode, en zoek iets om in te nemen overdag, ik heb behoefte om gewoon zen te zijn. Ik weet dat er voor elk probleem een oplossing komt, maar zolang die er niet is, kan ik het niet loslaten.

Amadea
2 jaar geleden
Een stevige wandeling maken. Naar je favoriete muziek luisteren. In de tuin werken. Uitgebreid winkelen, nu het weer zonder afspraak kan. Et cetera. Zoek het niet in chemische vervanging, maar geef jouw hoofd de lucht en ruimte om uit te waaien!
Pieterke
2 jaar geleden
Ik nam zelf vroeger altjd Valdispert. Je hebt het in verschillende soorten. Het is te koop bij de apotheek of drogist.
paulus811
2 jaar geleden
Wilde precies hetzelfe als Amadea zeggen. Een half uurtje wandelen om je hoofd leeg te maken is zoveel gezonder dan een pilletje. Gewoon een keer proberen. Vraag eventueel iemand om mee te lopen voor een leuk kletspraatje.
tinus1969
2 jaar geleden
Eens met Amadea, zoek het niet in vage antistressmiddelen die of niet werken, of bijwerkingen hebben, maar vooral in lichamelijke activiteit, zoals wandelen.
Ritsuka
2 jaar geleden
Precies, geen pillen, maar iets doen waar jij rustig van word. Fietsen vind ik altijd fijn.

Antwoorden (1)

. Valeriaan
De natuurlijke anti stress plant. Valeriaan wordt bijvoorbeeld zelfs door sommige rijscholen aangeraden voor het rij-examen. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist, in verschillende vormen en tabletten.
. Sint Janskruid
Net als Valeriaan gewoon te koop bij de drogist. Kan je helpen een evenwichtige geest te verkrijgen en niet te struikelen over je eigen gedachten.
fremar
2 jaar geleden
Abcde
2 jaar geleden
Sint-janskruid heeft op veel geneesmiddelen een negatief effect o.a. op de anticonceptiepil.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/sint-janskruid#mag-ik-sint-janskruid-met-andere-medicijnen-gebruiken