Paliperidon behoort tot de atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen de effecten van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine. Hierdoor verminderen psychosen en onrust. Artsen schrijven het voor bij schizofrenie en bij manie. Het is alleen op recept verkrijgbaar.

Als een van de bijwerkingen (tevens door gebruikers ervan op fora aangegeven) geeft het medicijn juist een vermindering van het concentratievermogen.

Dus nee, in het algemeen gesteld zul je er niet meer concentratie door krijgen.
Amadea