Dat kán, maar hoeft niet. Belangrijk is om eerst te bepalen of de cannabisolie THC, CBD of beide stoffen bevat. Van cannabisolie met THC word je high, van cannabisolie met alleen CBD niet. THC heeft een ander effect op het lichaam en dus ook andere bijwerkingen dan olie met alleen CBD.

Tips zijn vervolgens om
- altijd eerst met je huisarts of apotheker te overleggen
- het via een betrouwbare bron te kopen
- met een lage dosis te beginnen
- extra voorzichtig te zijn met andere verdovende middelen zoals alcohol, benzodiazepines of opiaten. Want CBD-olie kan de werking hiervan versterken. CBD en THC hebben interacties met sommige medicatie.

De meest voorkomende bijwerkingen van cannabisolie met THC zijn een verhoogde hartslag, droge mond, duizeligheid en rode ogen. Deze bijwerkingen kunnen al bij zeer lage concentraties THC voorkomen.

Cannabisolie met alleen CBD lijkt weinig bijwerkingen of interacties te hebben.
Amadea