6 tabletten 2,5 mg oxazepam kun je dat tegelijk innemen?

3 jaar geleden
1.7K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Oxazepam is alleen op recept verkrijgbaar. Op het label op het medicijn staat dan ook bedrukt hoeveel stuks/grammen je mag innemen tegelijk. Kijk daar eens op.
Antoni
3 jaar geleden
@VraagAntwoord66, wat bedoel je met het label op het medicijn? Is dat de bijsluiter? Een label is iets anders dan een bijsluiter!
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Daarom zei ik ook label en niet bijsluiter. Oo het label staat behalve je naam en dergelijke ook hoeveel je mag innemen. Soort gebruiksaanwijzing in een paar woorden.

Antwoorden (1)

Oxazepam 2,5 mg tabletten worden gebruikt bij het afbouwen bij het staken van de behandeling van depressie met Oxazepam. Door geleidelijk de dosering te verlagen worden de onttrekkingsverschijnselen zoveel mogelijk beperkt of voorkomen. Het afbouwschema is - als het goed is - samen met jouw arts/specialist opgesteld. Gebruik dit geneesmiddel altijd precies zoals jouw arts of apotheker dat heeft verteld. Twijfel je over het juiste gebruik? Neem dan contact op met arts of apotheker.

De aanbevolen onderhoudsdosering is voor volwassenen 10 tot 300 mg per dag. De dagdosering wordt zo nodig verdeeld over meerdere toedieningen per dag.

Volgens bovenstaande informatie uit de bijsluiter zou je dus inderdaad 6 tabletten tegelijk kunnen innemen. Maar of dat in jouw geval verstandig is kunnen wij niet weten, dat kun je beter aan de arts die jou behandelt vragen.
Amadea