Bestaan er homeopatische maagzuur remmers?

Mijn maagklep werkt niet meer goed waardoor mijn maagzuur omhoog blijft komen. Ik moet me hele leven aan de maagzuur remmers. Maar ze brengen meer leed aan me lichaam dan maagzuur zelf. Wat kan ik gebruiken op natuurlijke basis??

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.6K
Erna55
3 jaar geleden
Overleg met de arts of er andere middelen mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kan ook es kijken of het werkt als je een tomaat eet maar dan zonder schil, dit kan je ook proberen voor een paprika,... De schil van bepaalde groente verteren niet zo goed waardoor je vaak last kan hebben en als je last hebt of je wilt geen last hebben voor je gaat slapen drink dan een glas melk. Het helpt echt want soms heb ik er ook last van. Als je veel dingen hebt geprobeerd en het helpt allemaal niet kan ook eens naar het ziekenhuis gaan en zij kunnen je daar mee verder helpen... U kunt ook een medicatie vragen bij de huisarts die u dan kan sturen naar de Apotheek. Dit is een voorbeeld van een maagzuurremmer: Pantazol,... Er bestaan er natuurlijk veel meer maar het is te zien wat voor een soort het is dit zal ik niet kunnen bepalen maar professionele helpers...
mvg

Antwoorden (1)

Helaas is er geen homeopatisch middel bekend dat bewezen echt werkt. Temeer daar bij jou de oorzaak ‘mechanisch’ is. Wat zou kunnen helpen:

• Eet kleine maaltijden
Grote maaltijden stimuleren de maag om maagzuur te maken. Door regelmatig kleine porties te eten, wordt je maag minder belast en wordt er minder maagzuur gemaakt. Verdeel de maaltijden over minimaal zes momenten op de dag.

• Eet weinig vet
Vette maaltijden stimuleren de aanmaak van maagzuur. Gebruik daarom weinig vet bij de maaltijden en maak de porties kleiner om de totale hoeveelheid vet te beperken. Eet ook weinig vet vlees, weinig vette jus en geen extra boter of mayonaise.

• Eet niet kort voor je gaat slapen
Eet niet meer vanaf twee uur voor je naar bed gaat.. Eten stimuleert de aanmaak van maagzuur. Door dit extra maagzuur en de liggende houding tijdens het slapen kun je sneller last krijgen van brandend maagzuur in de slokdarm. Het helpt om te slapen met een verhoogd hoofdeinde. Als het bed zelf die mogelijkheid niet heeft, kun je door een kussen onder het matras te leggen het hoofdeinde wat hoger maken.

• Eet rustig
Als je te gehaast eet, slik je lucht in. Dit kan brandend maagzuur veroorzaken. Neem daarom de tijd voor het eten en kauw goed. Ook bij het nemen van grote happen kan er lucht in de maag komen, wat het brandend maagzuur kan verergeren. Dit geldt ook voor het kauwen op kauwgom; doe dat dus liever niet.

• Vermijd bepaald voedsel
Er zijn enkele aanwijzingen dat bepaalde producten de kans op brandend maagzuur kunnen vergroten. Dit zijn onder andere:
• Alcohol
• Chocolade
• Pepermunt
• Koffie
• Dranken met prik
Eet of drink deze producten liever niet.

• Afvallen kan helpen
Bij overgewicht kan het te veel aan vet rondom de buik op de organen drukken. Bij druk op de maag kan er maagzuur in de slokdarm terechtkomen. Door af te vallen, neemt deze druk af en kan ook het brandend maagzuur verminderen.

Homeopathie wordt door wetenschappelijke instituten niet als werkzame geneeswijze erkend. Wetenschappelijk wordt de werking van een behandeling pas erkend als het effect niet te verklaren valt door andere (zoals psychologische) effecten dan de behandeling. Hoewel homeopathie, op acupunctuur na, van alle "complementaire behandelvormen" het meeste aantal gepubliceerd wetenschappelijk onderzoeken kent, blijkt uit onafhankelijke onderzoeken dat de werking van homeopathie niet groter is dan dat van placebo's.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie! Ja ik heb mijn hele levensstijl al omgegooit, merk dat het minder wordt maar me arts wilt me hele leven aan maagzuurremmers en dat zie ik niet zo zitten vandaar.