Helpt baclofen tegen een angststoornis?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.2K
fremar
3 jaar geleden
Staat niet in de bijsluiter vermeld.
https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h21618.pdf
Pieterke
3 jaar geleden
Baclofen voor vooral bij verslaving voorgeschreven. Hier vind je echter een reactie van iemand die door dit middel van zijn/haar angst is afgekomen: https://www.mijnmedicijn.nl/spieren-skelet-spierverslappers/baclofen.
Maar ben je al onder handeling voor je angststoornis? Vraag het dan aan je behandelaar of praat er andersmet je huisarts over.

Antwoorden (1)

Baclofen onderdrukt het centraal zenuwstelsel in zijn geheel. Het heeft dus een verdovende werking bij veel problemen. Wordt vaak voorgeschreven bij behandeling van een verslaving, maar ook bij andere therapieën die bedoeld zijn het centraal zenuwstelsel rustig te maken.
Je kan het zeker niet kopen bij de drogist en het is alleen verkrijgbaar op recept. Het is sowieso onverstandig het te kopen bij een on-line-apotheek, want op dit gebied zelf dokteren geeft je alleen maar meer problemen.
Je zal dus vertrouwen moeten hebben in de specialist of arts die het je heeft voorgeschreven.
Helpt het tegen angststoornis? Ja, het kan wel, maar is ook een beetje afhankelijk van het persoonlijk verhaal wat er achter zit.