Kan een capsule blijven plakken in de slokdarm?

Bij het inslikken van een capsule lijkt het vaak of die blijft steken bovenaan de slokdarm. Zelfs met veel drinken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4K
Inekez1
3 jaar geleden
Ik neem dat soort dingen altijd in met een lepel vla of appelmoes. Dat slikt veel makkelijker door.

Antwoorden (2)

Dat kan. De capsule bestaat uit gelatine. Dat kan blijven kleven, omdat het al een beetje oplost. Je kunt eerst een slokje water nemen, dan de capsule en dan weer water.
Het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je een capsule met veel water inslikt en daarna nog water drinkt kan hij eigenlijk niet echt blijven plakken.

Wat je voelt is de druk (of rek) die er even was toen de capsule door je slokdarm ging, sommige mensen zijn daar gevoeliger voor dan anderen. Dat kun je ook hebben als je bijv een te groot stuk aardappel inslikt, dan voelt het nog geruime tijd of dat stuk nog ergens daarboven plakt, terwijl je gewoon dooreet en er dus echt niks meer vastzit.

Ik vergelijk het zelf met een gevoel dat je hebt als je hard in je arm knijpt, ook als je dan loslaat voel je nog precies waar het was gedurende een tijdje.

Let maar eens op, na een tijdje is het gevoel weg, terwijl je op dat moment niet echt iets doet van doorslikken of drinken.