Is het veilig om af te vallen met methylfenidaat?

Ik heb geen ADHD maar ik wil er 5 kilo van afvallen, is dat mogelijk of wel verstanding.
Ik ben nog onder de 21 jaar en onzeker over me lichaam dus ben blij dat ik deze ADHD pillen heb ontdekt.
Maar ik vroeg me wel af of het gevaarlijk zou zijn.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Vraagje aan jou, wat ga je doen als je die 5 kilo hebt verloren? Stoppen met die pillen?
Dan kom je zo weer aan. En dan heb ik het nog niet eens over hoe gevaarlijk het is om zomaar medicatie te slikken die niet voor jou bedoeld is.
Ritsuka
3 jaar geleden
Ga jij gelukkiger en zekerder over jezelf zijn als je 5 kilo lichter bent? Nee.
Leer van jezelf te houden, zoek naar iets waar jij gelukkig van word, en leer op een gezonde manier een gezond eet en sport ritme aan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoe kom je aan die pillen?
Niet van de huisarts, want die werkt nooit mee.
Dus dan blijft over: illegale handel. Tja, als jij daar voor gaat.... Niet verstandig.
Misschien naar een diëtiste?
Z512099
3 jaar geleden
Is een harddrug, veroorzaakt psychoses en hartklachten, doet uw immuniteit dalen wat niet verstandig is in deze coronatijd, is dus zeer gevaarlijk.

Antwoorden (3)

Ja, methylfenidaat is gevaarlijk in de hoeveelheid die je nodig hebt om af te vallen.

Bovendien moet je niet willen afvallen als je nog niet volwassen bent, behalve als je erkend obese bent - en dat moet dat onder medische begeleiding.
3 jaar geleden
Ja zeer gevaarlijk. Fysiek, maar ook zeker mentaal.

Het is een volstrekt idiote gedachte om zo te willen gaan afvallen en ik ontraad het je dan ook ten zeerste.

Het enige dat helpt is je levensstijl veranderen: minder of gezonder eten en meer bewegen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Doordat methylfenidaat de eetlust remt, lijkt het een handig middel om af te slanken. Dat valt echter vies tegen. Om spiermassaverlies tegen te gaan moet je bij afslanken naast aan krachttraining doen ook de eiwitconsumptie stevig opvoeren.