Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkt de pil als ik ook nog andere pillen slik?

Hallo !

Ik ben allergisch voor huisstofmijt , en ik slik de pil. Ik neem altijd voor het slapen beiden pillen . Ben ik dan nog wel beschermd voor zwangerschappen ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
957
Amadea
3 jaar geleden
Er zijn nogal wat verschillende medicijnen tegen huisstofmijtallergie. Als je hier op Goeie Vraag een antwoord op jouw vraag wilt krijgen zul je moeten vermelden welke jij gebruikt. Anders moet je zelf even in de bijsluiter lezen of het middel in combinatie met jouw anticonceptiepil gebruikt mag worden. Of je bespreekt het met jouw huisarts.
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Er zijn diverse medicijnen die invloed hebben op de werking van de anticonceptiepil.
Je zou ervan uit mogen gaan dat je huisarts en je apotheker hebben gekeken of de medicijnen, die je slikt tegen de huisstofmijt, invloed heeft op de werking van de pil. Maar of dat zo is kan ik niet met zekerheid zeggen.
Daarom kan je je vragen het beste aan je huisarts en/of apotheker kunnen stellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan wat voor werkzame stoffen de andere pil bevat.

De werking van de pil word negatief beinvloed door bepaalde antibiotica, of middelen die sintjanskruid bevatten.
Je kunt het beste advies vragen aan je huisarts of apotheek of dit specifieke medicijn invloed heeft.
‐----------------
Bepaalde medicijnen hebben ook nog invloed, hieronder wat meer info.
Nogmaals, ga bij twijfel naar je apotheek!
https://www.gezondheidsnet.nl/seks-en-soas/wanneer-werkt-de-pil-niet
(Lees meer...)
Toegevoegd op 08 oktober 2020 08:13: tekst
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding