Waarom werkt ibuprofen bij het syndroom van Tietze niet?

Paracetamol helpt ook niet. Pijn. Straalt naar linker borst toe

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Iedereen heeft heeft 'eigen' pijnklachten en reageert anders. De één heeft baat bij 5 paracetamoltabletten of aspirines per dag, anderen krijgen naproxen (bijv. Alive), acetaminophen (bijv. Tylenol), Ibuprofen (bijv. Advil), ontstekingsremmende middelen (bijv. Neopren), spierverslappers, antidepressiva of andere stress- en/of angstverminderende of kalmerende middelen als Diazepam of homeopathische rustgevers voorgeschreven. Weer anderen krijgen Diclofenac van 50 of 75 mg en Diclofenacnatrium van 50 mg of Fentolin (tegen inspanningsastma) voorgeschreven of worden geïnjecteerd met cortisonen op de pijnlijke plekken. Veel vrouwen hebben voor- en tijdens de menstruatie baat bij prostaglandine remmers.

Kennelijk zijn voor jouw klachten ibuprofen en paracetamol niet de juiste medicijnen. Zoek verder tot je een middel vindt dat bij jou wél helpt. Pijnstillende tabletten geven vaak slechts tijdelijk verlichting.Maar milde niet-steroïde pijnbestrijders zoals aspirine, paracetamol of acetaminophen kunnen helpen het ongemak te verlichten.
Amadea
3 jaar geleden
Als de standaard pijnstillers niet helpen zijn er meerdere behandelingen mogelijk, afhankelijk van verschillende factoren. Dit kan per patiënt verschillend zijn. De pijnspecialist of verpleegkundig specialist bespreekt met jou welke behandeling het beste bij je past.
Je kan dat het beste overleggen met de HUISARTS, want pijnbestrijding is een specialisme apart. De huisarts kan je doorverwijzen naar de juiste specialist voor pijnebestrijding, fysio, injecties e.d.
Als kort antwoord op je vraag:
Waarom ibuprofen niet werk kan liggen aan het feit, dat je er aan gewend bent. Juist pijnbestrijders zijn vaak heel persoonlijk, maar hebben minder werking bij gewenning. Daarom ook het advies van de specialist in pijnbestrijding.
Toegevoegd op 24 september 2020 19:58: tekst