Kan 1 pil inactief worden bij het innemen van een glas water waar sop in zit of een druppel schoonmaakmiddel?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Wat voor pil?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Yoni een pil als medicijn trekt zich niets aan van van een beetje zeepsop of een druppeltje schoonmaakmiddel. Het medicijn komt na inname wel scherpere druppeltjes tegen onderweg naar de maag.

Antwoorden (1)

Nee hoor, die pil zit meestal in een omhulsel dat pas oplost als de pil in de maag komt, en daar is al zoveel maagzuur aanwezig dat die druppel helemaal wegvalt,
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
In basis is het niet iets om zorgen over te maken. Maar heel veel pillen zitten niet in een omhulsel. Er zijn heel veel verschillende soorten pillen en veel verschillende soorten actieve stoffen en hulpstoffen.
En daarbij, over welk schoonmaakmiddel hebben we het? Sommigen kunnen wel degelijk van invloed zijn. Kortom, ik denk ook dat het niet iets is om je zorgen over te maken, maar de uitleg erbij is zo summier dat het wel heel erg veel weg laat. Ik kan er geen plus voor geven (maar ook geen min).