Mag je alcohol drinken als je doxcyline gebruikt?

Werkt alcohol de werking van doxcyline tegen of heeft het daar geen effect op? En hoe erg zijn de bijwerkingen ervan als je alcohol drinkt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Sommige antibiotica hebben een wisselwerking met alcohol. Van doxycycline en alcohol is geen wisselwerking bekend. Je kunt gerust een glas alcohol drinken, zonder dat de werking van het medicijn vermindert of er bijwerkingen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Als je doxycycline slikt, heb je één of andere infectie. Wees daarom matig met alcohol om sneller te genezen.