Over hoe lang is benzodiazepines compleet weg uit je bloed nadat je gestopt bent?

Ik ben gestopt met benzodiazepines en mijn vraag is over hoe lang en of uren zijn benzodiazepines compleet weg uit je bloedt en lever.... Ik heb een goede antwoordt voor nodig omdat ik een nieuwe aanvraag heb gedaan hebt bij de CBR voor mijn nieuwe rijbewijs. En het onderzoek bestaat uit bloedt afgifte zodat ze kunnen zien of je helemaal clean bent..... Graag een andtwoordt ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik zou bellen met je apotheek, die weten vast meer hiervan dan onbekende mensen op het internet.
Thecis
3 jaar geleden
Hier kan je meer info vinden:
https://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine Je moet er wat aan rekenen en je moet weten welk type BDP je hebt. Dus inderdaad gemakkelijker om de apotheek te vragen.
Thecis
3 jaar geleden
Daarbij moet je ook weten wat de gevoeligheid van de analyse apparatuur is bij het lab waar het CBD de bloedmonsters naar toe brengt. Als alles tegen zit, kan je wellicht tot een jaar na het laatste gebruik (of zelfs langer) nog sporen van benzodiazepines aantonen.
tinus1969
3 jaar geleden
Bloedtesten zijn gevoelig; denk niet in uren maar in weken. De kans dat je positief test binnen twee weken na volledig stoppen is behoorlijk groot, en zelfs daarna is er nog een kans. Zie bv https://americanaddictioncenters.org/valium-treatment/how-long-in-system
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben gestopt met benzodiazepines en mijn vraag is over hoe lang en of uren zijn benzodiazepines compleet weg uit je bloedt en lever.... Ik heb een goede antwoordt voor nodig omdat ik een nieuwe aanvraag heb gedaan hebt bij de CBR voor mijn nieuwe rijbewijs. En het onderzoek bestaat uit bloedt afgifte zodat ze kunnen zien of je helemaal clean bent..... Graag een andtwoordt ? İk heb antwoorden hierop voor gekregen en mijn tweede vraag is' als ik compleet bent gaan stoppen binnen een maand en daarbij gaan detoxen met extreem dagelijks sporten ,is er nog wel een groot kans dat ik sneller cleaner kan worden ? Graag een antwoordt ?

Antwoorden (1)

Benodiazepines hebben officieel een vrij lange eliminatiehalfwaardetijd - de hoeveelheid tijd die een halve stof nodig heeft om het systeem te verlaten. Afhankelijk van een aantal factoren kan deze periode 30-56 uur duren. MAAR: Dit is helemaal afhankelijk van de methode die gebruikt wordt om het te bepalen. Een farmacoloog heeft zeer gevoelige apparatuur en vindt zeker sporen terug na zelfs twee jaar. Het hangt er dus helemaal vanaf HOE je wordt gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Waar is die periode van 2 jaar op gebaseerd? Staat niet in de wiki-link. Verder; bij een halfwaardetijd van 1 week is na 1 jaar de restconcentratie: 1 gedeeld door 2-tot-de-macht-52. Reken maar uit hoe weinig dat is.