Welke vorm van Magnesium zit er in Supradyn?

Ik vraag mij af welke vorm van Magnesium er in een de Supradyn Complex Forte tabletten zitten. Dat is het gele potje met multivitamines. Ik zie wel gewoon Magnesium staan, maar kom er niet uit in welke vorm dit is (bijv: Citraat of Dioxide).

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Dat zit er natuurlijk in als zout, bijvoorbeeld citraat.
Bij een zout is het magnesium aanwezig als ion, en als zodanig oplosbaar in water, zodat het door het lichaam kan worden ogenomen.

Magnesium dioxide is een vaste stof. Gemalen als poeder, zou het bij inname weer in dezelfde vorm bij de stoelgang worden uitgescheiden
Toegevoegd op 20 mei 2020 20:16: bron
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de vraag welke vorm er in supradyn zit.
Griffin
3 jaar geleden
"welke vorm er in supradyn zit."
Je bedoelt vloeibare vorm, vaste vorm, poedervorm? Ed zegt toch dat het als een zout erin zit?
Ritsuka
3 jaar geleden
Er staat alleen "bijvoorbeeld als citraat", maar niet wat er nu in supradyn zit
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik bedoel inderdaad de vorm. Ik bedoel dus niet poeder of vaste vorm. Als je namelijk zoekt op de best opneembare magnesium vorm is Citraat bijvoorbeeld de beste, maar ik weet niet of die in de Supradyn zit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Supradyne geeft nergens aan in welke vorm de mineralen zijn verwerkt. Magnesium wordt vaak gebruikt in de vorm van magnesiumcitraat (wordt het snelst opgenomen in de zure maag), magnesiumcarbonaat (wordt ook snel opgenomen) of magnesiumoxide (MgO) (magnesiumdioxide bestaat niet). Magnesiumoxide wordt wat langzamer opgenomen, maar lost wel op in het maagzuur. Wat supradyne dus gebruikt is waarschijnlijk "geheim".
Dat weet niemand.
Supradyn schrijft alleen mineraal magnesium.
Welke het dan is? Niemand weet het.

Nu is er wel een ander multivitamine die hun tablet vergelijkt met veel andere.
Ze doen dit ook met Supradyn.

https://www.vitaminecompleet.nl/multivitamine/vergelijk-supradyn-complex-forte/

Hieruit kun je wel een aantal conclusies trekken:
De hoeveelheid magnesium is minimaal.
Wil je magnesium innemen (aanbevolen dagelijkse dosering) heb je al twee keer de grootte nodig van één tablet Supradyn.
Goede magnesium (bijvoorbeeld citraat) is duur. Een potje Supradyn zou dan veel duurder zijn.
Kortom, de magnesium in Supradyn is minimaal. En omdat Supradyn te goedkoop is om bijvoorbeeld magnesiumcitraat te bevatten, zal het waarschijnlijk magnesiumoxide zijn.

Wil je goede magnesium slikken, koop dan een pot met uitsluitend magnesium. Je weet dan ook wat je slikt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Precies, alleen slikken wat je echt nodig hebt.