Hallo, ik heb aarsmaden maar ik ben onder de achtien.Mag ik dan mebenzadol kopen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Mebenzadol is in de vrije verkoop, bij drogisten en zelfs bij de supermarkten. Toch doe jij er verstandig aan om het bij een huisarts of apotheek te vragen, omdat het probleem meestal alleen bij jonge kinderen voorkomt en jij dus een stuk ouder bent wat grote invloed heeft op een juiste dosering. Wellicht heeft een arts of apotheker een beter middel voor jou.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Volwassenen krijgen dezelfde dosering als kinderen. Zie de bijsluiter: https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h27088.pdf.
Mebendazol is sinds 1972 op de markt. Het is zonder recept verkrijgbaar onder de merknaam Wormkuur en als het merkloze Mebendazol in tabletten.
Kinderen mogen dit medicijn gebruiken vanaf 2 jaar. Volwassenen krijgen dezelfde dosering als kinderen.

Over het algemeen worden er geen geneesmiddelen verkocht aan personen onder de 16 jaar. Om de vraag op Goeie Vraag te mogen stellen is de leeftijd van 16 jaar vereist, dus jij mag Mebendazol kopen.

Mocht het toch zijn dat jij nog jonger dan 16 bent, dan is een door jouw huisarts uitgeschreven recept voldoende voor de apotheek om het jou te mogen verstrekken. Maar bij drogisterijketens kun je het dan niet verkrijgen.
Amadea