Ik heb aardsmaden en ik heb al een pilletje gehad maar hoe lang duurt het voordat het weggaat?

Ik heb donderdag een pil genomen en het is nu zondag en het is nog steeds niet weg ik ga echt kapot van de jeuk! Kan iemand me helpen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
Erna55
5 jaar geleden
Heb je de bijsluiter gelezen ? Hier staat het in.

Antwoorden (2)

Vermoedelijk bevat dat pilletje Mebendazol of Albendazol. Deze middelen doden wormen, wormeieren en larven, doordat ze de opname van voedingsstoffen in de worm verhinderen.

Een eenmalige dosis is in principe voldoende om alle wormen te doden. Er kunnen echter eitjes blijven leven. Ook eitjes op bijvoorbeeld beddengoed kunnen voor een nieuwe besmetting zorgen. Na twee weken zijn ook deze eitjes uitgekomen. Daarom moet je meestal na twee weken nóg een pilletje slikken. In sommige gevallen wordt dit nog een aantal keer herhaald met tussenpozen van twee weken.
. . .
Het duurt een paar dagen voordat de wormpjes dood zijn en de klachten afnemen. Meestal is de jeuk vijf dagen later weg.
Amadea
5 jaar geleden
Als je de juiste tabletten hebt gekocht (Mebendazol bijvoorbeeld) zijn de klachten normaal weg na 1 tabletje. Dit tabletje doodt in principe alle wormpjes. Het tweede tabletje slik je, omdat er toch nog eitjes kunnen overleven, waardoor er weer nieuwe wormpjes kunnen uitkomen.
Indien je na een aantal dagen nog jeuk hebt, kan dit een aantal oorzaken hebben:
Allereerst kunnen er inderdaad toch nog levende wormpjes zijn.
Maar door de jeuk, ga je krabben (onbewust in de nacht), waardoor de anus geïrriteerd raakt.
Tegen de jeuk helpt een flinke laag vaseline. Gewoon op de anus smeren.
Indien de jeuk komt door een geïrriteerde anus, wil vaseline ook helpen, maar ook zinkzalf of schimmelcreme. Een kapotte anus is namelijk vatbaar om een schimmeltje op te lopen.
https://www.gezondheidsnet.nl/parasieten/de-aarsmade-een-kwaaie-pier
Toegevoegd op 08 april 2019 22:05: tekst