mag een arts morfine geven als je daar allergisch voor bent?

Ik had van mijn kinderarts morfine gekregen omdat ik binnen een jaar meer dan 15 blaasontstekingen gehad ook blijft er steeds bloed in mijn urine zitten waarvan ze niet weten waar het vandaan komt. Ik had ook een nierbekkenontstekking, het bleek later dat er een grote litteken op me rechter nier zit en er moet nu ook nog onderzoek worden gedaan naar mijn galblaas om te kijken of er daar complicaties mee zijn maar omdat ik dit heb heb ik ook ontzettend veel pijn en aanvallen waardoor ik steeds van mijn arts morfine krijg. zelf ben ik daar licht allergisch voor en heb dat vaker aangeven, het is aangegeven bij de eerste hulp, bij de uitslaap afdeling en de uroloog en mijn kinderarts naar hij blijkt het maar geven en zeggen dat ik het gewoon moet innemen omdat hij me niks anders wilt geven mijn vraag is nu mag dat eigenlijk wel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
tinus1969
5 jaar geleden
Wat voor bijwerkingen krijg JIJ van die morfine? Waarom wil je geen morfine?
Je kunt namelijk niet allergisch zijn voor morfine, maar wel bijwerkingen hebben. Door te beginnen over allergie denkt de arts dat je onzin vertelt - je zult hem(haar) dus beter moeten vertellen waar je concreet last van hebt.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Het is idd een bijwerking. Desondanks zijn de beschreven klachten wel veel voorkomend bij morfine, een beetje arts die zijn medicijnen kent en bijwerkingen kent, zou weten dat hoewel de patiënt zegt: "allergie" er bijwerkingen bedoeld worden. Ik krijg migraine van oxycodon, ik neem dat nooit meer. En als de arts dat niet serieus neemt, dan heeft hij toch iets uit te leggen.

Het beste antwoord

Ja, hij mag dat geven. Je bepaalt zelf of je dat gebruikt.
Licht allergisch bestaat niet.
En tegen de pijn is er niets anders als paracetamol niet helpt.
Wonderen bestaan niet.
Dus kies maar.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Ik vind dit wel degelijk onzorgvuldig van de arts. Die vraagt niet door, EN geeft iets waarvan hij weet dat de patiënt het niet gaat gebruiken. Verder zijn er wel alternatieven (hoewel morfine wel vaak 'het beste' is bij ernstige pijn).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het ambulance personeel heeft duidelijk tegen mijn gezegd dat ik een allergische reactie op morfine heb gehad de symtomen die ik van morfine krijg zijn: misselijkheid tot braken aan toe rode vlekken op mijn huid en ik krap me huid stuk door de jeuk. Ook hebben ze tegen me gezegd als ik morfine vaker neem kan het nog erger worden maar aangezien mijn arts mij geen andere pijnstiller wil geven moet ik deze wel nemen