Ikheb mijn sertraline 50mg (antidepressiva) niet voor 3 dagen vanwege weekend. is dit erg/what to do?

Ik kwam er dus zojuist achter (vrijdag avond) dat mijn strip op is en de apotheek is pas weer maandag open... Ik heb woensdag een hele belangrijke afspraak en maak me druk om de gevolgen van het 3 dagen niet slikken... iemand ervaring of tips wat ik het beste nu kan doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij ons, zijn de meeste apothekers gewoon op zaterdag-morgen geopend.
Kijk in je buury. Je hebt vrijheid in het kiezen van een apotheek.

Antwoorden (2)

Ja, dat is erg.
Ik zou contact opnemen met de dienstdoende huisarts, de huisartsenpost (als je daar niet al terecht bent gekomen bij of door de dienstdoende huisarts), of de 'weekendapotheek' eens bellen. Allen zijn onbeperkt -met grenzen natuurlijk- bereikbaar in het weekend
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Meteen de HuisArtsenPost (HAP) bellen, niet er zo maar naar toegaan.
(Bel je huisarts en luister het bandje af, je hoort het telefoonnummer van de HAP en hoe laat je daarheen kunt bellen.)
Als je er zelf niet heen kan, komt een taxi je medicatie thuisbrengen, tegen contante betaling.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ de assistente aan de lijn (die je te spreken krijgt), overlegt met een dienstdoende arts. Deze arts bepaalt of je wel of niet zo lang zonder de medicatie kunt. Ik denk persoonlijk dat je niet zo lang zonder kunt. Ik denk dat je verschijnselen krijgt.
Indien de arts vindt dat je het nodig hebt, krijg je een recept om het weekend door te komen. Dit wordt inderdaad geregeld met de dienstdoende apotheek. Deze is vaak weer gekoppeld aan/bij HAP.