Kun je als volwassene gemiste rijksvaccinaties inhalen?

Ik hoorde laatst van mijn moeder dat ze enkele vaccinatiemomenten voor mij als kind heeft gemist. Na aanvraag van een vaccinatiebewijs blijkt inderdaad dat van een aantal inentingen ik de laatste injectie niet heb gehad, waardoor ik niet volledig beschermd ben. Ik baal hier best wel van.

Is het mogelijk om zo'n injectie nog in te halen? Moet je dan alle voorgaande injecties weer opnieuw doen om beschermd te zijn, of is alleen die laatste afdoende?

Ik kwam ergens tegen dat je tot je achtiende vaccinaties nog vergoed krijgt, maar niet zeker of dat betrouwbare info was. Ik ben die leeftijd in ieder geval wel helaas al gepasseerd.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
jodyenboyke
5 jaar geleden
Ik vermoed dat via bloedonderzoek uitgezocht kan worden of je voldoende beschermt bent. Maar of het nuttig is? Behalve als je veel in gebieden komt, waar mensen zich niet laten inenten om geloofsovertuiging, is de kans op besmetting nihil.

Antwoorden (1)

Nee na je 18 de levensjaar zijn ze niet meer gratis te verkrijgen.
Je kunt ze halen tegen betaling
Toegevoegd op 06 februari 2019 21:40: tekst
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Maar de vraag is of je ze kunt inhalen, niet of het wat kost.