Hebben Ibuprofen en paracetamol invloed op (verkoudheid)?

Ik heb al 10 dagen verkoudheids symptomen zoals oa: loopneus, verstopt gevoel in hoofd, tranend oog en hoofdpijn. Ook slik ik 10 dagen 1paracetamol 400 en 1 ibuprofen 200 elke 6uur, en dan zijn de symptomen weg binnen 2uur.

Nu is mijn vraag of het slikken van deze medicatie invloed heeft op mijn lichaam om zichzelf te genezen. Dus of het langer duurt voordat ik me beter ga voelen, of moet ik stoppen en gewoon uitzieken en de verkoudheid zijn gang laten gaan?

Help

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (1)

Paracetamol is de beste behandeling om hoestbuien, snotneus en keelpijn te genezen, dat beweren Britse artsen. Dit bestanddeel zit in heel wat medicatie die je zonder voorschrift kunt krijgen. Ibuprofen neem je beter niet, dit kan namelijk maken dat je langer last hebt van je symptomen.
fremar