Kunnen donkere oogleden een bijwerking zijn van het gebruik van roaccutane?

Sinds ik roaccutane gebruik heb ik last van donkere kringen. Vooral mijn oogleden zijn heel donker geworden... Zal dit weggaan na een tijdje als ik stop met gebruik van roaccutane...

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heeft dat inderdaad met het medicijn te maken. Want het heeft als bijwerking dat je huid dunner wordt. En omdat rond de ogen je huid al fragieler is dan elders op je gezicht wordt het daar nu nog doorschijnender. Als je stopt met Roaccutane wordt je huid langzamerhand weer dikker en zullen de donkere kringen weggaan. Maar heb je tevens kans dat de acné (waarom je vermoedelijk dit middel bent gaan gebruiken) erger wordt. Dus de vraag is waar je meer last van hebt....
Amadea