Hebben ranitidine tabletten 150 mg invloed op de werking van de pil?

Ik slik sinds een tijdje ranitidine Sandoz tabletten van 150 mg. Heeft dit invloed op de pil?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
ronron1212
6 jaar geleden
Dat moet je met je huisarts opnemen

Antwoorden (1)

Om daar achter te komen moet je de bijsluiter lezen. Die is ook online te vinden, dus ik kan dat voor jou doen. Er staat onder andere het volgende in:

Dit middel kan de werking van sommige andere geneesmiddelen beïnvloeden.
Maar in de vervolgens vermelde rij geneesmiddelen staat geen anticonceptiepil.

Dus nee, je hoeft er niet bang voor te zijn dat het slikken van Ranitidine invloed heeft op de werking van de pil.
Amadea