Werken Ibuprofen en Paracetamol sneller of lamgzamer in als je ze direct na het eten inneemt?

Vergeleken met een (half) lege maag.
Niemand verder?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Bij de meeste mensen sneller, maar de werking wordt wel ietsjes minder sterk (bijna onmerkbaar), omdat een deel van de medicijnen wordt meegenomen in de vertering van het voedsel.
De genoemde medicijnen worden wel gelijkmatiger met het voedsel mee opgenomen, wat weer prettiger is voor een iets langere werking.