hebben ibuprofeen en paracetamol invloed op ontstekingswaarden bloedonderzoek?

hallo, heeft het innemen van ibuprofeen ( 2-3 keer per dag) voor 2 weken lang invloed op de bloedonderzoek resultaten als het gaat om ontstekingeswaarden?( reumafactor, anti ccp, BSE en CRP) ? want ik heb vorige week bloed moeten prikken vanwege een mogelijke onsteking (wond + onstoken, gezwollen en pijnlijke gewrichten handen en tenen). en de resulaat die ik heb gekregen is dus dat er geen onsteking in mijn bloed zit, wel heb ik nog last van de klachten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
17.2K

Antwoorden (1)

Ibuprofen werkt als ontstekingsremmer doordat het de vorming van Cox-1 tegen gaat. Dus in theorie kan dit de waarden beïnvloeden.
Er is hier op GoeieVraag al eerder een vraag gesteld specifiek over de CRP waarden in combinatie met ontstekingsremmers, zie hieronder.