Het is niet hetzelfde, maar wel dezelfde hoeveelheid werkzame stof. Als je zou wegen, dan zou je er achter komen, dat twee pillen van 1000 meer wegen dan één van 2000. Het verschil zal weliswaar minimaal zijn.
6 jaar geleden
Utrecht
6 jaar geleden
Vanwege de vulmiddelen en coating?
Thecis
6 jaar geleden
@utrecht
Ja
Nee, het is niet per definitie hetzelfde.
De hoeveelheid werkzame stof is (zoals @jc54 ook aangeeft) wel hetzelfde. Maar vanuit de vraag kan je niet afleiden of de tabletten tegelijkertijd ingenomen worden of niet.

Wanneer ze op hetzelfde moment ingenomen worden, worden er 2 pillen afgebroken in de darmen ipv 1. Hierdoor ligt de afgifte hoger dan bij de gewone 2000 IU pil. Dit kan er voor zorgen dat de omzetting ook sneller gaat en dat het effect anders is.

Kortom, wat betreft hoeveelheid werkzame stof zal het hetzelfde zijn, echter kan er verschil in werkzaamheid zijn door de snelheid van opname