Hoe doseer je je dagelijkse dosis Dexamfitamine?

Hoeveel per keer
Hoe vaak per keer
Hoe weet ik of ik te weinig of juist teveel Dex heb genomen?

Na 16:00 word geadviseerd beter geen Dex meer te nemen. Dit ivm slaaptechnische issues, maar als de laatste dosis van de middag uitwerkt, word ik onrustig & kan ik juist helemaaaal niet slapen.
Neem er nu s'avonds dus 1 of 2, dan lijkt het slapen beter te gaan.

Anyone? Help? Ik weet dat het voor iedereen verschillend is..
Maar deze instel-fase is best wel ruk & ik lees er te weinig over op het internet.

Saluu,
Daxle.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het staat alleen maar gedocumenteerd voor kinderen van 6 tot 17 jaar, maar als je boven de 17 bent kan dít ook best goed werken. Ga niet nog even 20 mg zonder overleg met arts.
Het is sowieso wel goed om dít te overleggen met je arts.
ADHD:
Kinderen van 6–17 jaar:
Begindosering: 5 mg 1–2×/dag, bv. bij of direct na ontbijt en lunch, elke dag op dezelfde tijd ten opzichte van de maaltijden. Indien nodig in wekelijkse stappen verhogen met 5 mg/dag tot het schema waarbij het beste effect wordt bereikt om school- en sociale gedragsproblemen te bestrijden. Max. dosering is gewoonlijk 20 mg/dag.