Hoe neem je een extreem bittere antibiotica in?

Ik heb een antibiotica gekregen die extreem bitter is. Als ik eraan ruik moet ik al bijna kokhalzen. Dit is de 2e kuur die ik krijg want de eerste heb ik weg moeten gooien. Had geprobeerd het door een smoothie heen te doen maar die was volledig bitter geworden erdoor.

Ik snap dat ik ook even kan doorbijten en daarna snel wat kan drinken of eten maar hoopte dat iemand hier een tip heeft waardoor het innemen iets minder erg word. Smoothie werkt dus totaal niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om vloeibare antibiotica...niet in pil of capsule vorm.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Pil in je mond, neus dichtknijpen, paar slokken water, dan ff doorzetten en klaar!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De antibiotica die ik ken is allemaal in pil/capsulevorm, dan is het toch gewoon een kwestie van doorslikken en proef je daar vrijwel niets van? Of heb jij een vloeibare vorm?
SimonV
6 jaar geleden
Misschien vloeibaar?
Zie:
https://forum.viva.nl/kinderen/vies-medicijn-hoe-krijg-ik-het-naar-binnen/list_messages/84498/2
Reddie
6 jaar geleden
Als je als verpleegkundige een antibioticakuur niet af maakt maar het spul weggooit, moet je wat mij betreft je diploma inleveren.
Hoe st.../dom kun je wezen.
Ritsuka
6 jaar geleden
heeft je apotheek advies? bel ze eens

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het om vloeibare antibiotica gaat. Door het te mengen met smoothie of andere drank kun je de bittere smaak bijna niet verdoezelen en maak je het probleem alleen maar groter, want je moet in plaats van een lepeltje of een paar druppels opeens een heel glas wegwerken.

Betere tips: het binnen in vast voedsel vouwen en ineens doorslikken, dus bijvoorbeeld met een spuitje binnenin een lepel aardappelpuree doen. Wat ook werkt is met een rietje de antibiotica drinken waarbij je het rietje zo ver mogelijk in je mond doet en de antibiotica je tong bijna niet raakt. Je kunt je smaak ook enigszins verdoven door eerst een waterijsje te eten.

Succes en beterschap!