Op welk tijdstip kun je het beste magnesiumcitraat innemen?

Ik lees hierover verschillende berichten, de een zegt bij het eten, de ander zegt dit juist niet te doen. Ik slik er twee (samen 400 mg) tijdens het ontbijt, maar zou ze graag voor het slapen gaan nemen omdat dit ook kan werken tegen slecht (door)slapen?

6 jaar geleden
23.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet tijdens het eten. (liefst een uur ervoor of 2 uur erna)
Gespreid over de dag. (dus niet twee tegelijk)
Voor het slapen is prima.

Het beste antwoord

Calcium remt de opname van magnesium,
dat is de reden om het niet te combineren met voedsel.
Neem je een maaltijd waar weinig calcium inzit dat is het niet zo'n probleem.

Er is echte geen reden om het wel met een maaltijd te nemen. Daarom wordt algemeen geadviseerd om het ruim voor of ruim na een maaltijd te nemen, met redelijk wat water.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zelf neem meestal voor het slapen in. Ik ben het gaan gebruiken ivm spierkrampen en slapen bij mij werkt dit prima
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Belangrijk is vooral dat je magnesium niet samen met calcium inneemt. Calcium remt de opname van magnesium, en magnesium remt de opname van calcium.