Waarom heb ik geen gevoel in mijn benen als ik alcohol drink?

Ik drink af en toe alcohol om een avond te kunnen ontspannen. Daarbij drink ik een paar glazen wodka en neem daarbij 1 a 2 slaapmiddelen in. Oxazepam 50 MG of Seroquel 200 MG. Daardoor lig ik gelijk in bed en zijn al het angst/depressie ff weg. Wat er wel gebeurd waar ik niet op had gerekend is dat het gevoel in mijn benen en voeten verdwijnt. Ik voel dan niks aan mn voeten en benen en kan ze niet bewegen. Daarna val ik in slaap en de volgende dag is alles weer normaal.

Wat gebeurd er hier en kan het kwaad?

6 jaar geleden
2.1K
Erna55
6 jaar geleden
Je gebruikt middelen om je angsten en depressie niet meer te voelen.
Zoals je al gemerkt hebt, werkt deze verdoveing heel kort.
Je doet er beter aan om met je behandelaar te bespreken hoe je met deze emoties kunt leren omgaan.
Ritsuka
6 jaar geleden
Alcohol en medicijnen mag je niet combineren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
of stoppen met drinken, of met de medicijnen!
je moet echt hulp zoeken!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kan goed zijn om wat aan de oorzaken te doen. Achterliggende problemen aanpakken, zorgen voor goede voeding en extra stoffen in de vorm van vitaminen, mineralen en bepaalde vetzuren gebruiken. Alcohol werkt verstorend op je bloedsuikerspiegel, ontregelt je neurotransmitters en onttrekt voedingsstoffen aan je lichaam.

Het beste antwoord

Oxazepam ontspant spieren en maakt suf. Pas op met alcohol: dat kan je nóg suffer maken. Een mogelijke bijwerking is spierzwakte, een krachteloos gevoel in spieren.

Seroquel (werkzame stof is quetiapine) kan bewegingsstoornissen veroorzaken, zoals spiertrekkingen, stijve spieren en niet stil kunnen zitten. Alcohol versterkt het versuffende effect van dit medicijn, je kunt dan erg suf worden. Beperk daarom het gebruik van alcohol en drink het liever niet.

Alcohol heeft een verdovend effect op het centrale zenuwstelsel. Door bij het drinken van alcohol versuffende medicijnen te slikken wordt die verdoving dubbel versterkt. Je legt zo niet alleen je psychische gevoel maar ook je lichamelijke gevoel lam.
Amadea
6 jaar geleden
Eric1993
6 jaar geleden
@Amadea Bedankt voor uw antwoord! Kan het lichamelijk kwaad dat het gevoel er niet is tijdelijk?
Ritsuka
6 jaar geleden
Het word door de apotheek afgeraden, dus het zal wel een reden hebben.
Amadea
6 jaar geleden
Of het kwaad zou kunnen kan een arts jou vertellen, dat weet ik niet. Het lijkt mij sowieso niet verstandig om alcohol en medicijnen te combineren. Misschien is die verdoving op den duur niet tijdelijk meer maar ga je er blijvende gevolgen van ondervinden...