Welke pleister blijft wel plakken?

Ik ben gestopt met roken en gebruik nicotinepleisters als hulpmiddel. Een pleister is goed voor 24 uur. Maar helaas blijven deze pleisters niet plakken.
Dus om ze op hun plek te houden gebruik ik Hansaplast classic. Bij een vorige poging, 3 jaar geleden, werkte dat prima. Maar nu blijft de hansaplast ook niet plakken en moet ik na 12 uur nog meer pleisters plakken over de nicotinepleister en de Hansaplast.
Mijn vraag is of er misschien een merk is dat beter plakt dan Hansaplast?
Oh, en ik plak de pleister na het douchen, dus het ligt niet aan een vettige huid ofzo.

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om de hechtpleister pleister, plakband in de vorm van een pleister. Dus zonder gaasje erin.

Toegevoegd na 1 uur:
De nicotine pleister is ongeveer 5 bij 5 centimeter.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
15.9K
Amadea
6 jaar geleden
Dan zou je er een elastisch verbandje om moeten leggen dat je met een krammetje vastzet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een goed idee. Ik had nog een rolletje wonderverband liggen. Dus ik ben het nu aan het uitproberen. Kan geen krammetjes vinden dus heb het vastgezet met de hechtpleister. Hopelijk blijft dat wel zitten.
Amadea
6 jaar geleden
't Kan ook met een klein veiligheidsspeldje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gelukkig werkt de pleister nu wel. Het werkt prima. Het wonderverband heet eigenlijk zelfhechtverband. Het ziet er ook nog eens heel cool uit, het is blauw.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas was het elastisch verband geen oplossing. Het blijkt dat je het s'nachts niet mag omhouden. En in de loop van de dag begon het, met pleister, te draaien.

Het beste antwoord

Je zou Leukoplast Classic kunnen proberen. Deze hechtpleister heeft een zeer sterke kleefkracht.

Komt ook bij een test als beste uit de bus:
"De beste in zijn soort. Zeer betrouwbaar met een goede kleeflaag. Leukotape Classic veroorzaakt zelden huidirritatie."
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedank voor de link naar de test. Ik ga leukoplast proberen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De pleister blijft goed zitten. van alle oplossingen werkt deze goed.

Andere antwoorden (1)

Leukopor hechtpleister is de betere keus. Een sterke en huidvriendelijke hechtpleister die geschikt is voor de gevoelige en zeer gevoelige huid. Het is ook makkelijk te scheuren en wordt door bv Thuiszorg gebruikt.

Dit is hetzelfde als gebruikt wordt wanneer je bloed geprikt wordt waarna een gaasje met een pleister vastgeplakt moet worden. Fijne pleister die goed hecht en niet voortijdig loslaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Mijn ervaring is dat Leukopor huidvriendelijk is, maar veel slechter plakt dan Leukoplast.
Ik heb geen bronnen kunnen vinden die het tegendeel bewijzen. https://ikehbo.nl/ehbo-materiaal/verbandmateriaal/hechtpleister.php?utm_source=www.google.nl&utm_medium=organic&utm_content=/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben allergisch voor anti-allergie en huidvroendelijke pleisters. Ook de pleisters van het bloedprikken. Al zitten ze er maar 10 minuten, kan je na twee weken nog precies zien waar ze gezeten hebben. Het is vreemd, ik weet het.
Gelukkig geven ouderwetse pleisters geen probleem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@SimonV Leukopor plakt prima op je huid, maar minder stevig op verband en toch prefereren Thuiszorg medewerkers deze. Need I say more?
SimonV
6 jaar geleden
Wel graag.
De vraag gaat over de sterkst hechtende pleister.
Omdat Leukopor ook geschikt is voor de gevoelige huid zal de Thuiszorg deze prefereren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, daar gaat de vraag niet over. Ik heb antwoord gegeven op de vraag :
-Welke pleister blijft wel plakken? Dat is niet de reden, Thuiszorg gebruikt eerst de huidkleurige zelfde merk, maar soms dus wel. Zal per geval verschillen, denk ik.
Misschien is vs heel erg happy met Leukoplast :)