Kun je Wellbutrin XR en Concerta samen gebruiken?

Ik gebruik 300mg Wellbutrin XR en sinds kort Concerta.. Nu maak ik me wel zorgen wb het dopamine niveau.. Want beide medicijnen werken hierop in...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Wat zegt je huisarts of apotheek?
Cryofiel
6 jaar geleden
Precies. Vraag dit aan een kenner. Ga niet naar een forum als dit, want dan weet je nooit wie er antwoord geeft en welk bijgeloof of commercieel belang die persoon heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eens met de andere reacties: zulke vragen horen bij arts en apotheker. Maar toch: waarom zou het een bezwaar zijn, dat beide middelen de werking van dopamine aangrijpen? Dat weten artsen en apothekers ook wel (zo niet, moeten ze ander werk zoeken). En het geldt toch ook voor 20 mg methylfenidaat ipv 10 mg? Die tweede 10 mg grijpt aan op dopamine, wat de eerste 10 mg. ook al deed. Idem voor 10 ipv 5, enz., tot aan elke molecuul meer dan 1.

Antwoorden (1)

Dat kan kan bewijs je zelf.

De combi met methylfenidaat wordt vooral gedaan bij ADD en experimenteel bij ADHD.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bupropion

Toegevoegd na 7 minuten:
Uitgaande dat je het neemt bij ADD of ADHD dan heb je normaal gesproken sowieso een dopamine tekort.
Daar is best wat aan te doen, o.a. met voeding en bewegen.
https://www.nlbewustgezond.nl/dopamine-verhogen-voor-meer-geluk/