Na een behandeling wegens overdosis medicijnen is de prikpil dan nog betrouwbaar?

Na een behandeling overdosis medicijnen.. Is de prikpil dan nog betrouwbaar of moet je dan een nieuwe halen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Na een behandeling voor de overdosis medicijnen en een infuus die alles doorspoeld zodat alle giftige stoffen uit je lijf spoelen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Die is waarschijnlijk niet meer betrouwbaar. Na behandeling van een overdosis moeten alle medicijnen die je wel moet gebruiken weer ingesteld worden. Omdat niet goed te zeggen is welke stoffen in welke mate verwijderd zijn moet je daar niet gewoon een nieuwe dosis van nemen; het kan zijn dat een deel van de stoffen wel is achtergebleven en samen met een nieuwe dosis kan dit teveel zijn. Bij de prikpil zal de arts mogelijk besluiten geen nieuwe prikpil te geven en te adviseren andere vormen van anticonceptie te gebruiken tot de volgende geplande prikpil. Je kunt dit het beste overleggen met een arts en tot die tijd andere vormen van anticonceptie gebruiken.