Is paracetamol slecht voor je gezondheid?

8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
waar komt deze vraag vandaan?
Ritsuka
8 jaar geleden
in welke dosis en hoe vaak?
Erna55
8 jaar geleden
Een paractamol gebruikt je tegen pijn.
Het kan zijn dat de oorzaak van de pijn behandeld moet worden. Dan is steeds een pijnstiller nemen in plaats van behandeling niet goed. Voor welke pijn en hoevaak gebruik je paracetamol ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je te veel gebruikt (meer dan 6 gram per dag, uit mijn hoofd) gaat je lever onherstelbaar stuk en kan je doodgaan.
Als je dat niet doet dan zijn er erg weinig bijwerkingen en risico's.

Het beste antwoord

Geen enkel medicijn of voedingsmiddel is zonder risico. Het feit dat je paracetamol zonder recept verkrijgen kunt, pleit ervoor dat je, mits je je houdt aan de maximale doseringen én je geen contra-indicatie hebt voor inname, het middel veilig gebruiken kunt. Wel is het raadzaam om te kijken waarvoor je paracetamol gebruikt, en die oorzaak aan te pakken.
Als je heel regelmatig pijn hebt, is het raadzaam dit eens met je huisarts te bespreken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee,als je tenminste aan de voorgeschreven dosis houd....maar zoals bij zo veel teveel is teveel.In uitzonderlijke gevallen kan er ook sprake zijn van bijwerkingen.
fremar
8 jaar geleden
Van langdurig paracetamolgebruik kun je chronische hoofdpijn krijgen.

Maar af en toe een paracetamolletje kan geen kwaad.