Bestaan er echt pillen/capsules die werken tegen rimpels?

Zijn er pillen capsules die rimpels van binneuit tegengaan? Is dit ook onderbouwd in studies of zijn dit allen slechts fabels?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Volgens mij niet, gewoon zorgen dat je gevarieerd eet, voldoende slaapt, en niet te veel stress hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe dikker je bent hoe minder rimpels - en vice versa ;-) . Maakt dus niet uit wat je eet, als het maar veel is ;-)
(het eerste waar je aan kan zien dat ik aan het afvallen ben is die HEEL rap verouderende kop).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik persoon.ijk denk dat het fabels zijn. Net als anti-rimpel crème. Zolang je smeert lijkt het of je minder rimpels hebt maar zodra je er een paar dagen mee stopt, verfomfaait je gezicht weer! Gezond eten, niet roken en drinken en niet veel zon.
Erna55
8 jaar geleden
Natuurlijk vertellen de verkopers dat je pillen fantastisch zijn en dat je voor slechts 100 euro een stuk mooier wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overgewicht is een oorzaak van rimpels.
http://www.dr-jetskeultee.nl/rimpels-door-overgewicht/obj7777496
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan heel goed natuurlijk ; je rekt je huid wat verder op (dus die zal meer verkreukelen als je onderhuids vet verliest ,wat ook gebeurt als je verder niet afvalt trouwens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Roken, veel zon en te weinig water drinken geeft ook rimpels.

Het beste antwoord

Legio, maar de meeste werken niet of nauwelijks, of puur door het smeren zelf. Het is zeker niet "hoe duurder hoe beter".

De enige link - waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar hij is- die ik kan vinden, is het gebruik van visoliecapsules , dat ook op dieetfora nog wel eens wordt aangeraden (omdat je zo'n rimpelig verkreukeld bekkie krijgt als je veel afvalt na je veertigste ;-) ).

Jammer genoeg heeft de dame in kwestie het zowel OP haar huid gesmeerd als ingenomen, dus welke van de twee nu uiteindelijk verantwoordelijk is geweest voor de werking, vermeld dit verhaal niet.

http://www.nsmbl.nl/helpt-visolie-tegen-rimpels-deze-vrouw-testte-het/

Veel vette vis eten schijnt trouwens ook prima te helpen, en is in mijn persoonlijke opinie gezonder dan supplementen, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. En ook olijfolie, kokosolie en zelfs het eten van citrusvruchten schijnt een werking op je huid te hebben.

Maar uiteindelijk werken al die middeltjes natuurlijk alleen maar als je huid al - van binnen of van buiten - ondervoed is ; het is geen toverdrank. Eet je gezond, kom je niet teveel in de zon, krijg je genoeg daglicht en buitenlucht, eet je regelmatig vette vis en andere gezonde vetten, dan zal het effect wel eens gewoon nihil kunnen zijn. Het is aan jezelf of het het proberen waard is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sommige personen hebben resultaat door het innemen van mineralen zoals Silicium en Choline (Advanced Collagen Generator).
Dit zou rimpeltjes verminderen en uitzicht van haar en nagels verbeteren.
Men moet het wel enkele maanden gebruiken en het is niet goedkoop. Misschien loont het de moeite om het te proberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, maar aan mij persoonlijk zijn voedingssupplementen niet besteed, hooguit bij bewezen tekorten en op aanraden / indicatie van de huisarts. Experimenteren doe ik liever niet met mijn portemonnee ; dat geld geef ik veel liever uit aan hoogwaardige biologische voeding. ;-) Ik heb prachtig gezond vol haar (want extreem zuinig met shampoo) en sterke stevige nagels, dus ik vermoed dat er met mijn huid in de basis ook niet zo veel mis is. Heb er alleen wat teveel van, maar dat kijgen pilletjes niet weg ;-)

Andere antwoorden (1)

Was het maar waar dat dit bestond. Rimpels ontstaan door verschillende oorzaken. Een belangrijke factor is verlies van collageen in de huid door het ouder worden. Collageen is een eiwit dat zorgt voor stevigheid in o.a. de huid. Je zou collageencapsules kunnen slikken, maar dat werkt niet. Eiwitten worden namelijk afgebroken in de maag wanneer je ze inslikt. Collageen wordt versneld afgebroken onder invloed van UV-straling in zonlicht. Veel zonnen zorgt dus voor een snellere huidveroudering. Ook hier is via middelen die je moet innemen niks aan te doen. Er zijn wel kleine onderzoeken dat het gebruik van bepaalde anti-oxidanten, zoals lycopeen uit tomaten, een gunstige invloed heeft op het ontstaan van zonnebrand. Of het ook invloed heeft op huidveroudering is echter nooit onderzocht. Een derde factor is hydratatie van de huid. Wanneer de huid beter is gehydrateerd, ofwel beter van water is voorzien, voelt deze steviger aan en worden rimpels als het ware strakgetrokken. Er zijn geen middelen die van binnenuit werken die ervoor zorgen dat de huid beter gehydrateerd wordt. Door op de huid een vettig laagje te leggen, zoals een creme of zalf, kun je er wel voor zorgen dat de huid minder vocht verliest en dus beter gehydrateerd wordt.