zijn hoofdkloppingen bij alcohol en antidepressiva een bijwerking?

k ga haast nooit uit
maar dit jaar ben k 3 x uit geweest
en k slik antidepressiva.
en als k uitga drink k ongeveer 3 glaasjes zodat k licht aangeschoten was. volgende dag nooit kater niks.
alleen de avond zelf wanneer we weer richting huis gaan en k al wat nuchter weer ben krijg k van die rare kloppingen in mn hoofd alsof een paar aders aan de zijkant van mn hoofd kloppen. wat is dat?

8 jaar geleden
2.3K
Amadea
8 jaar geleden
Het is afgeraden om alcohol te nuttigen als je antidepressiva slikt. Ongetwijfeld is de consequentie van het toch doen dat je last krijgt van bijwerkingen.
Erna55
8 jaar geleden
In je bijsluiter staat of de medicatie en alcohol samen gaan.
19belle87
8 jaar geleden
nee gaat niet samen maar 3 glaasjes maar beetje aangeschoten moet kunnen op zn tijd en nergens zie ik staan dat die kloppingen langs me hoofd een bijwerking kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als er word geadviseerd geen alcohol te nuttigen in sameqerking met je antidepressiva medicijnen, dan zijn 3 glazen en aangeschoten zijn een beste hoeveelheid.
19belle87
8 jaar geleden
dankjewel:) tis ook maar 1 x per zoveel maanden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik slik zelf ook antidepressiva en heb er op dit moment geen last meer van (fluoxetine), maar bij mijn vorige medicijnen (ook antidepressiva, Aripripazol, Cymbalta, Seroquel/Quetiapine) had ik er wel heel erg last van en kreeg dus dezelfde kloppingen in mijn hoofd.
19belle87
8 jaar geleden
iii nee hoor das mijn chat/internet typ style :P sorry

Het beste antwoord

Te allen tijde wordt gewaarschuwd tegen de combinatie medicijnen en grote hoeveelheden alcohol. Het kan de klachten waarvoor je die medicijnen slikt weer versterken, dus je kunt er depressiever door raken. Klassieke antidepressiva zijn sterk sederende middelen die het hypnosederende (versuffende) effect van alcohol versterken.

Uit de bijsluiter van Quetiapine:
- Wees voorzichtig met de hoeveelheid alcohol die u drinkt, omdat de combinatie van seroquel en alcohol u slaperig kan maken.
- Tot de zeer vaak voorkomende bijwerkingen behoren duizeligheid en hoofdpijn.

Uit de bijsluiter van Venlafaxine:
- Alcohol versterkt het versuffende effect van dit medicijn. Ook als u hier niets meer van merkt omdat u gewend bent geraakt aan venlafaxine, kunt u door het gebruik van alcohol erg suf worden. Beperk daarom het gebruik van alcohol en drink het liever niet.
- Tot de zeer vaak voorkomende bijwerkingen behoren duizeligheid en hoofdpijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Waar jij last van hebt blijkt "myokymie" te heten. Overmatige inname van koffie, rookwaren, of alcohol kan invloed uitoefenen op de werking van spieren. Nou denk jij waarschijnlijk dat 3 glaasjes niet overmatig is, maar juist doordat jij twee soorten depressiva slikt (die informatie heb ik uit een eerdere vraag gehaald) heeft de alcohol driedubbel invloed op jouw lichaam. Dus je zou het moeten zien als consumptie van 9 glazen...
Amadea
8 jaar geleden
19belle87
8 jaar geleden
ja oke maar enige dat k heb is die rare ''ader'' kloppingen voor de rest niks. geen hoofdpijn geen suf gevoel en k drink nooit teveel dus t voelt net als toen k geen antidepressiva gebruikte maar enige verandering zijn die rare kloppingen thats it
Amadea
8 jaar geleden
Misschien wordt door anderen dat gevoel wat jij 'hoofdkloppingen' (het woord bestaat niet) noemt wel als hoofdpijn aangeduid.
19belle87
8 jaar geleden
nee is geen hoofdpijn maar zeg maar soms voel je zeg maar dat een ooglid loopt te bibberen? en dat kan je ook zien in de spiegel dat is dan toch een adertje dat gesprongen is ofzo? naja dat voel k dus alsof een ader aan linkerkant en 1 aan rechterkant loopt te bibberen geen pijn maar alleen beweging
Amadea
8 jaar geleden
Negentig procent van de mensen heeft wel eens last van dat soort onwillekeurig samentrekkende spiertjes. In principe kan het overal in je lichaam voorkomen, maar een trillend spiertje in je ooglid is het bekendste voorbeeld. Waarschijnlijk omdat deze trilling het irritantst is. De trillingen zijn het gevolg van zenuwen die op een of andere manier geïrriteerd zijn. Maar hoe dat precies gebeurt, is niet bekend. Wel is duidelijk dat oververmoeidheid, stress, een teveel aan cafeïne of een magnesiumtekort hierbij een rol kunnen spelen. Over het algemeen is het trillen onschuldig en is het snel weer voorbij. Maar onwillekeurige trillingen die langer aanhouden kunnen ook het symptoom zijn van een neurologische aandoening. https://www.quest.nl/video/wat-is-de-oorzaak-van-zo-n-trillend-spiertje-in-je-ooglid
19belle87
8 jaar geleden
ooh jaaaa dat zal t dus zijn zenuwen! thx