Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe lang kan het duren voordat je hart en of bloeddruk na gehele afbouw weer 'normaal' is?

Intussen (en met heel trage afbouw van eerst 50 mg) nu al 5 weken zonder ook die laatste 12.5 mg Metoprol .

Afbouw ging heel goed, geen stijging bloeddruk meer gehad, ook nu na gehele stoppen niet.
Hartritme ook goed, 72 gemiddeld.

Enige dat ik bemerk, ook in nacht of rust, ben rustig van nature, zijn in vlagen van 5-30 minuten fiks hartbonken ( geen pijn!) Het kan op alle momenten per dag voorkomen , soms ook dag niet en maakt niet uit of ik bv fysiek actief bezig ben, of lui voor pc/tv hang:)

Maak me niet druk erover, maar vroeg me af of dit door stoppen medicatie komt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aangenomen dat je de metoprolol langere tijd gebruikt hebt kan het effect nog een week of 4 aanhouden. Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor je die aanvallen krijgt. Één van die redenen is een paroxismaal atriumfibrilleren. De klachten daarvan worden onderdrukt door metoprolol, dus het kan zeker zo zijn dat zich dat na stoppen manifesteert. Het is voor mij onmogelijk om te zeggen of dit de oorzaak is, maar het lijkt me verstandig om dat le laten uitzoeken. Dat kan via je huisarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100