Is een medicijnenuittreksel voor een reis naar Amerika voldoende?

Ik ga voor 2 weken naar Amerika. Nu gebruik ik het medicijn gabapentine. Is een ondertekend medicijnenuittreksel van apotheek/arts voldoende om Amerika binnen te komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
paulus811
9 jaar geleden
Je mag medicijnen gewoon meenemen, ik reis maandelijks tussen New York en Amsterdam en er is nog nooit een vraag over gesteld. Doe ze wel in je handbagage voor het geval je koffer zoekraakt.

Het beste antwoord

Ja dat is voldoende.
Gabapentine is ook in Amerika gewoon goedgekeurd en dus toegestaan.

Voor medicatie wordt eigenlijk altijd aangeraden om een medicijnpaspoort (=uittreksel van je medicijnen) bij je te hebben. De medicijnen moeten het liefst in het bijbehorende doosje, met sticker met naam/ adres ed, meegenomen worden. Neem een hoeveelheid mee die je ook echt denkt te gaan gebruiken, niet teveel.

Op zich hoef je met gabapentine dus geen problemen te verwachten, maar als je het zo doet zit je altijd goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijns inziens is dat voldoende. Zorg ook voor een doosje Gabapentime waar een sticker opzit met uw gegevens. Dit, samen met de ondertekende brief lijkt mij afdoende. Het is wel een middel wat bij meerdere ziektebeelden wordt voorgeschreven.
(Epileptie en neuralgische pijnen.)
Op websites van het vliegveld staat ook vaak duidelijk wat wel en niet kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga ff naar je apotheek en vraag om een medicijnpaspoort. Ff Amerika opgeven en het paspoort wordt in het Engels geprint.