In hoeverre werken dieetpillen zoals fatburners en eetlustremmers?

Bijgaand vraag ik mij af in hoeverre afslankpillen zoals fatburners en eetlustremmers werken? Ik kwam namelijk een Engelstalige site tegen die meerdere types tegen over elkaar zet ( http://www.slimmingcapsules.net ).

Welk type zou het meest effectief zijn? Ik snap dat gezonde voeding en genoeg beweging belangrijk is, maar wat zou het beste ondersteunen en dus het beste werken voor erbij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
het is rotzooi. of het werkt helemaal niet, of er zit iets in wat vochtafdrijvend werkt, of veel cafeïne waardoor je hyper word (en kans op hartkloppingen)
Ritsuka
9 jaar geleden
gezond eten, op je porties letten, voldoende bewegen en sporten en genoeg slapen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf heb ik wel eens stackers gebruikt (fatburners)daar werd ik alleen maar hyper van. zoals Ritsuka al aangeeft goed eten en bewegen is de beste manier. werkende afslank pillen bestaan gewoonweg niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
Er is een grote markt voor omdat mensen nu eenmaal een 'quick fix' willen, in plaats van er voor te werken.
Maar als iets echt goed zou werken, dan zouden er geen dikke mensen meer zijn.
tinus1969
9 jaar geleden
De eerste link op je site verwijst naar phentermine, een geneesmiddel dat in de VS alleen op recept verkocht mag worden, en in de EU verboden is. Trek zelf je conclusies.

Antwoorden (1)

Een goed werkend afslankmiddel is een van de grootste uitdagingen van de farmaceutische industrie. Alle middelen die tot nu toe zijn ontwikkeld zijn ofwel onvoldoende werkzaam gebleken, ofwel waren wel werkzaam maar zijn van de markt gehaald vanwege gevaarlijke bijwerkingen. Voor de middelen die zonder recept te koop zijn geldt over het algemeen dat ze minder goed zijn getest en dat vaak onduidelijk is of er ook schadelijke bijwerkingen zijn. Dit zijn beide redenen om het gebruik af te raden.
Wat je zou kunnen overwegen is het gebruik van een vetbinder. Deze middelen binden aan vet in je voeding, zodat het niet meer kan worden opgenomen. Dit zorgt er uiteraard voor dat je ook minder calorieën binnen krijgt. Nadelen zijn dat je ontlasting vetter wordt en je vaak last van een soort vettige diarree krijgt. Daarnaast kan bij langdurig gebruik ervan de opname van vetoplosbare vitamines verstoord raken. Hierdoor kun je een tekort krijgen aan vitamine A, D en/of K. Bij tijdelijk gebruik van een vetbinder, of bijvoorbeeld alleen maar wanneer je vet gegeten hebt, zal dit vitaminetekort niet snel optreden.