Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je carbongoline slik mag je dan geen acohol of met beperkte maate?

Weet niet of ik de naam goed heb gezegd.

9 jaar geleden
1K
Rutge
9 jaar geleden
Is de bijsluiter misschien een idee?
Rieneke1
9 jaar geleden
http://db.cbg-meb.nl/bijsluiters/h34176.pdf
molenaar
9 jaar geleden
Ja Rutge maar daar kwam ik niet helemaal uit.
@Albertjan96 het heet hier goeievraag dus dan mag je dingen vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat niks over in de bijsluiter, als er geen waarschuwingsstickertje op e verpakking zit mag je er rustig alcohol naast gebruiken, maar ik zou niet te veel doen. Alcohol en medicijnen zijn. over het algemeen niet te beste combi's
molenaar
9 jaar geleden
Haha AlbertJan
ja klopt maar heb paar dagen internet storing gehad en deze vragen wilde ik stellen dus toen er weer goeie internet was gelijk gebruik van gemaakt hahha

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit het farmacotherapeutisch kompas:

"De effecten van alcohol op de tolerantie van cabergoline zijn niet bekend."

Als je vervolgens kijkt wat de bijwerkingen kunnen zijn (o.m. misselijkheid, maagklachten, depressie, bloeddrukverlaging, flauwvallen, stoornissen in de impulsbeheersing, plotselinge slaapaanvallen, agressie, waanideeën, problemen met de leverfunctie, verhoogd libido en hyperseksualiteit, hoofdpijn, slaapstoornissen, duizeligheid en kortademigheid) dan lijkt mij voorzichtigheid met alcohol wel aangewezen te zijn.

Toegevoegd na 6 uur:
Je begrijpt waarschijnlijk dat mijn advies gebaseerd is op het feit dat juist een heel aantal van de bijwerkingen van dit middel ook kunnen optreden door het gebruik van alcohol. Het is dus niet ondenkbaar dat het die klachten fors zou versterken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding