Kan ik een pil met deze ingredienten nog innemen?

Ik heb hier nog wat pillen staan die ik nu graag wil gebruiken.
Het gaat om een haaruitval pil.
Ik had ze toevallig nog staan maar houdbaarheidsdatum is 08/2010.
Ik wil wel nieuwe kopen maar als dat niet nodig is doe ik dat natuurlijk niet, het zijn niet pillen van een paar euro namelijk.
Ik had gehoord dat dit alleen de werking iets verminderd?
Of zitten hier ingredienten in die echt niet meer gebruikt kunnen worden:

Tarwekiemolie (bevat gluten), gierstextract, geleermiddel (gelatine), glycerol, verdikkingsmiddel (gele bijenwas), vitamine B5, emulgator (lecithine (bevat soja)), water, L-cystine, stabilisator (magnesiumoxide), kleurstoffen (bruin en rood ijzeroxide, titaniumdioxide), smaakstof (vanille), kleurstof (geel ijzeroxide), vitamine B8 (biotine), smaakstof (methoxyacetofenon), glansmiddel (triglyceride).

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie net dat de pillen glanzend bruin zijn maar op sommige plekken het al dof is geworden.
Lijkt mij dan niet meer in te nemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De houdbaarheidsdatum staat er niet voor niets op. Die geeft aan dat een product een beperkte houdbaarheid heeft. Daarna is de kwaliteit niet meer gegarandeerd.
Het is natuurlijk niet zo dat de pillen per september 2010 opeens onwerkzaam of gevaarlijk zijn. Het is een geleidelijk proces.
Maar inmiddels zijn de tabletten 4 jaar over de datum. De meeste tabletten krijgen een houdbaarheidstermijn van 5 jaar. Jouw tabletten zijn bijna twee keer zo oud als geadviseerd wordt. Daarom mijn advies: niet meer gebruiken.