Waar kan ik oxytocine neusspray kopen?

In mijn studie heb ik geleerd dat oxytocine positieve effecten heeft op sociaal gedrag, empathie en zelfvertrouwen.. Dit klinkt zeer veelbelovend! Nu lees ik over die neussprays die ze bij vrouwen gebruiken om weeen op te wekken. Kan ik die gewoon in een drogist kopen?

Ik voel me bijna altijd sociaal geisoleerd zodra ik langer dan 5 minuten per dag alleen ben. Ik moet dus eigenlijk altijd socializen, maar dit is lastig omdat ik last heb van sociale angsten, paniekgedachten en autisme. Ik kan niet normaal naar een feestje gaan zonder in paniek te raken (tenzij ik straalbezopen ben, maar dat terzijde). Ik vraag me constant af wat anderen van mij vinden. Als ik dan geen bevestiging krijg denk ik gelijk het ergste. Iedereen zegt mij dat ik moet stoppen met mezelf dit allemaal aan te trekken, maar dat lukt gewoonweg niet. Het is een soort default gedachte die blijft terugkeren. Echt super frustrerend.. Ik word soms heel moe van mezelf. Ik weet namelijk heel goed dat mijn angsten irrationeel zijn, maar ik heb ze simpelweg niet onder controle. Ik ben hiervoor al naar therapeuten en alles geweest, maar niets heeft tot nu toe gehlpen. Denk dat alleen verhoging van het hormoon oxytocine me zou kunnen helpen. Dit hormoon verhoogt vertrouwen en social bonding...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
36.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.scientias.nl/knuffelhormoon-blijkt-een-duistere-kant-te-hebben/90105
En er zijn ook wisselwerkingen met andere hormonen die niet allemaal positief zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De moeite waard:
http://www.psychologytoday.com/blog/the-athletes-way/201312/can-oxytocin-improve-brain-function-in-children-autism Als je op het moment nog bij een therapeut loopt die medicijnen mag voorschrijven kan je vragen of je het mag proberen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oxytocine Vita CZs41 werkt niet!
Zoals iedereen was ik ook nieuwsgierig om te weten of dit echt werkt of niet en ging het kopen. Je kunt better een pizza gaan kopen en lekker genieten van een dinner dan dit product gaan kopen. Ik kreeg eerst ontzettend hoofdpijn en bij de 2de keer volgende dag helemaal niets geen enkele effekt. Ik begrijp niet waarom zo iets verkocht kan worden om mensen te bedriegen en zeggen maar dat een wondermiddel is. Koop niet zonde van je geld. Geloof niet aan praatjes. Alles wat "To good to be true is" is een leugen.

Antwoorden (2)

Dit medicijn is alleen op doktersrecept verkrijgbaar, vraag de arts om advies voordat je dit gaat gebruiken. Overigens staat jouw klacht niet bij de lijst van zaken waarvoor dit middel gebruikt dient te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
even googelen en het blijkt dat er ook een natuurlijke oxytocine neusspray bestaat. Deze heeft helemaal niks te maken met het echte geneesmiddel welke gegeven wordt bij bevallingen en borstvoeding. De natuurlijke spray kun kun je bij aromaolie.nl krijgen.
Verder is het wel heel slecht om er deze naam aan te geven.